Isteri hamil nyaris dipijak – Sinar Harian


Isteri hamil nyaris dipijak

WARTAWAN SINAR HARIAN
28 Mac 2013
Jane
Jane

ALOR GAJAH – Gara-gara bermalam di rumah ibunya sendiri, seorang isteri yang hamil enam bulan nyaris dipijak suaminya yang berang sebelum diugut bunuh dengan keris perhiasan dalam kejadian 6.30 petang kelmarin.

Dalam kejadian itu, mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Jane, 33, mendakwa sudah mendapatkan keizinan suaminya yang berusia 30 tahun itu sebelum pulang ke rumah ibunya selama tiga hari.

Jane berkata, sebaik pulang ke rumah yang disewa di sekitar daerah ini, secara tiba-tiba suami memarahinya.

Menurutnya, dia yang tidak berpuas hati dengan tindakan suaminya bertindak melawan untuk mempertahankan diri sebelum tiga anak mereka berusia antara 6 hingga 11 tahun turut dimarahi bapa mereka.

“Suami turut mendakwa anak-anak kencing merata-rata menyebabkan rumah kotor dan saya menafikannya kerana saya tahu anak tidak akan melakukan sedemikian.

“Malah lebih memilukan apabila suami tidak mengakui kandungan saya ini bukan anaknya sendiri selain menuduh saya mempunyai hubungan intim dengan lelaki lain,” katanya.

Katanya, berang melihat dia mempertahankan anak-anak yang mula menangis ketakutan, suaminya terus mencapai rotan buluh dan bertindak melibas anak-anak.

“Suami juga menampar anak berulang kali dan menolak mereka hingga tersungkur.

“Kasihan melihat anak diperlakukan sebegitu, saya cuba meleraikan pertelingkahan namun terjatuh akibat ditolak suami,” katanya.

Jane berkata, kemudiannya suaminya mengambil kesemua pakaian miliknya dan anak-anak lalu dicampakkan ke luar rumah sambil menghalau mereka.

“Bagaimanapun berikutan pintu rumah sudah dikunci dari luar, saya tidak dapat menyelamatkan diri sebelum suami sendiri membuka pintu dan menghalau kami keluar dari rumah,” katanya.

Difahamkan setelah dihalau, Jane dan tiga anaknya pulang ke rumah ibunya di Jasin.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin menerima laporan dan kes dirujuk ke Bahagian Siasatan Jenayah Keganasan Rumah Tangga, Wanita dan Kanak-kanak (D11) IPK Melaka untuk siasatan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s