Kecewa ibu tidak beri RM5 – Sinar Harian


Kecewa ibu tidak beri RM5
WARTAWAN SINAR HARIAN
15 Ogos 2013
  • Kecewa ibu tidak beri RM5Remaja terbabit dibawa ke balai polis sebelum diserahkan kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).
< 1 / 1 >

KULIM – Gara-gara gagal memperoleh RM5 sepertimana diminta dari ibu untuk keluar berhari raya bersama rakan-rakan, seorang remaja berusia 16 tahun dari Seberang Jaya, Pulau Pinang bertindak melarikan diri dari rumah.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, remaja berkenaan dilihat berada dalam keadaan mencurigakan di sebuah stesen minyak di Jalan Kilang Lama sebelum ditahan unit MPV yang sedang membuat rondaan cegah jenayah kira-kira jam 8 malam kelmarin.

Menurutnya, menyedari diekori polis, remaja terbabit melarikan diri ke Taman Senangin bagaimanapun berjaya ditahan namun dia enggan memberikan kerjasama.

“Bagaimanapun setelah pemeriksaan dijalankan terhadap nombor kad pengenalannya, polis mendapati terdapat satu laporan kehilangan terhadapnya dibuat di Balai Polis Seberang Jaya.

“Remaja terbabit merupakan anak bongsu dari tujuh beradik. Dia lari dari rumah sejak 10 Ogos lalu kerana ibunya tidak memberikan RM5 sepertimana diminta,” katanya kepada Sinar Harian.

Ghuzlan berkata, sebelum ini remaja berkenaan pernah melarikan diri dari rumah sebanyak tiga kali dan dia jarang ke sekolah serta mengambil keputusan untuk berhenti sekolah dan mencari pekerjaan.

Katanya, dari pemeriksaan dijalankan terhadap beg dibawa remaja terbabit, polis menemui sekotak rokok yang dibeli dengan menggunakan duit raya diperolehnya.

“Memandangkan satu laporan polis sudah dibuat terhadap remaja terbabit, polis kemudiannya menghubungi waris untuk mengambilnya di Balai Polis Kulim.

“Dari akuan dibuat remaja terlibat, dia sampai ke Kulim selepas empat hari berjalan kaki dari Seberang Jaya.

Pada waktu malam, dia akan tidur di stesen bas atau di hentian bas di tepi jalan sebelum sampai ke Kulim. Tujuan dia datang ke Kulim adalah untuk mencari pekerjaan,” katanya.

Sementara itu, warisnya ketika ditemui berkata, remaja berkenaan sering berpelesiran sehingga lewat pagi sehingga mengakibatkan pelajarannya merosot.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s